marți, 12 iulie 2011

Pregătiţi-vă pentru toate vânzările!

Dacă folosiţi zilnic studiul, gândirea şi planificarea timpului, puteţi dezvolta şi utiliza resortul care vă poate schimba cursul destinului. by W. CLEMENT STONE

În orice domeniu de activitate, pregătirea este semnul profesionalismului. Cei mai bine plătiţi agenţi de vânzări trec în revistă absolut toate detaliile despre un client înaintea fiecărei întâlniri. Profesioniştii îşi studiază istoricul întâlnirilor anterioare. Îşi aduc aminte de orice promisiune făcută, ştiu perfect cum a decurs ultima întâlnire cu clientul respectiv. Iar clientul respectiv poate simţi lucrul acesta aproape imediat.

Pe de altă parte cei mai prost plătiţi agenţi de vânzări încearcă să se descurce cu un minimum de pregătiri. Ei pleacă la o întâlnire de vânzare cu gândul de a "improviza". Pleacă pe rută haotic. Fără un ţel, fără un obiectiv clar. Toţi clienţii sunt foarte conştienţi dacă o persoană este nepregătită. Şi se vede din simplul fapt al ofertării. Nu ştiu preţurile, nu ştiu produsele din portofoliu, se bâlbâie când fac prezentarea. Nu au nici o strategie. Sunt prezenţi doar ca să fie. Nu îngăduiţi ca aşa ceva să se întâmple în cazul dumneavoastră!


Analizaţi-vă clientul înainte de a vă întâlnii cu el. Luaţi o pauză în maşină sau la birou şi consultaţi-vă toate sursele din care puteţi culege informaţiile despre client. Cât a cumpărat ultima dată, cât poate vinde respectivul client, ce produse se vând cel mai bine în locaţia respectivă, ce fel de oferte l-ar avantaja, etc. Adunaţi toate informaţiile, puneţile pe hârtie, stabiliţi-vă o strategie, un obiectiv cu care să intraţi focusat la client. Pregătiţi-vă dinainte întrebările. Nu uitaţi să mulţumiţi clientului pentru timpul acordat. Fiţi simpatici, fiţi respectuoşi, fiţi memorabili!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu