miercuri, 27 iulie 2011

Trebuie să fi focusat. Implică-te!

Am mulţi colegi, prieteni agenţi de vânzări cu care mai vorbesc din când în când. Şi majoritatea dintre ei îmi prezintă nişte scuze nefondate şi lipsite de o bază solidă. Scuze de genul: nu reuşesc să-l prind la telefon, am dormit prea mult, am uitat, nu mi-am notat, nu mi-a spus nimeni, nu a apărut la întâlnire, etc. OHASIENE! Mi se pare că este mai greu să inventezi scuze decât să închei o vânzare. Totul constă în capacitatea dumneavoastră de a vă focusa sau nu.

Focusul te conduce în direcţia vânzării. Se creează intensitate, dorinţă şi implicare. Energia focusată îţi dă impulsul de care ai nevoie pentru a merge înainte şi a câştiga. S-a dus vremea când vânzările se făceau cu uşurinţă. Pentru mulţi, meseria asta este atât de dificilă prin competiţia acerbă, încât îi face să se reorienteze în privinţa carierei.
Vă ofer mai jos nişte ponturi, pentru a vă păstra focusaţi. Nu le-am inventat sau descoperit eu, le-am citit în Biblia vânzărilor. Merită atenţie specială:

- Nu mai da vina pe circumstanţe pentru situaţia în care te afli. Nu este vina ploii, a maşinii, a telefonului sau a produsului, ci a ta! Ai de ales în tot ceea ce faci. Nu da vina pe situaţie, schimb-o!
- Nu mai da vina pe ceilalţi pentru situaţia în care te afli. Asumă-ţi responsabilitatea (am mai vorbit noi despre asta) pentru propria persoană şi pentru acţiunile tale.
- Cunoaşteţi clientul sau potenţialul client din ce în ce mai bine în fiecare zi. Dacă nu poţi să dai de potenţialul tău client prin telefon, este vina ta, pentru că nu ştii care este momentul cel mai bun în care să-l găseşti.
- Insistă până obţii un răspuns. Chiar dacă răspunsul este "nu", cel puţin ştii cum stai.
- Să ştii întotdeauna cum stai sau cum ar trebui să stai. Valorifică la maximum timpul pe care-l ai. Eşti atât de organizat încât să ajungi la cea de-a a zecea prezentare şi să închei vânzarea?
- Perfecţionează-ţi abilităţile în fiecare zi. Citeşte cărţi, participă la seminarii. Te provoc să faci asta o oră pe zi. Nici nu ai idee cum se va schimba viaţa ta.
- Orientează-te spre găsirea soluţiilor. În loc să te chinui şi să te afunzi în problemele tale, de ce nu petreci acel timp încercând să găseşti soluţii? Fiecare obstacol îţi oferă o ocazie, dacă o cauţi.

Ţi s-au dat un sac de ciment şi o găleată de apă.
Poţi construi din ele o piatră de hotar sau un obstacol.
Alegerea este (şi a fost întotdeauna) a ta.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu