Procesul de vânzare urmează o serie logică de etape, de la început până la sfârşit. Mai întâi, stabiliţi o atmosferă de încredere în relaţia cu clientul, pentru a vă asigura că el vă agreează şi că este deschis spre a vă urma sfatul.
În al doilea rând, puneţi întrebări, pentru a identifica foarte clar ce anume îi trebuie clientului.
În al treilea rând, îi arătaţi clientului că ceea ce vindeţi, neomiţând nimic, este cea mai bună soluţie pentru el la momentul respectiv.
În al patrulea rând, îi răspundeţi în mod satisfăcător clientului la orice obiecţii sau întrebări pe care le poate formula. (Să fiţi sinceri. Fără minciuni.)
În cele din urmă, îi cereţi clientului să ia o decizie pe baza ofertei pe care i-aţi făcut-o.
Înainte de a trece la finalizarea vânzării, puneţi o serie de întrebări eficiente.
Ceva de genul: „Aveţi vreo întrebare sau temere de care nu ne-am ocupat până acum?” Dacă clientul răspunde negativ, puteţi să zâmbiţi, şi plin de încredere, să-i solicitaţi să ia decizia de cumpărare.
Mai este o şmecherie pe care vreau s-o spun: Puteţi să solicitaţi o comandă foarte simplu. Dacă, clientul nu mai are întrebări sau temeri, îl întrebaţi pur şi simplu „De ce nu încercaţi?” , „ De ce nu ne puneţi la încercare?”
Există zeci de metode pentru a finaliza vânzarea, însă mă opresc aici pentru a nu plictisi.
Dacă aţi clădit o relaţie solidă cu clientul, finalizarea este relativ uşoară. Trebuie totuşi să fiţi pregătit să cereţi comanda. Abilitatea şi dorinţa de a-i solicita interlocutorului să comande pot fi factorul decisiv în cariera dumneavoastră.
Viitorul aparţin celor care cer. Succesul financiar şi personal se îndreaptă către persoanele care cer ceea ce doresc, cu încredre şi curaj, iar dacă nu obţin ce au vrut, o fac iar şi iar.
Bineînţeles, trebuie să cereţi politicos. Să cereţi civilizat. Să cereţi prietenos, totuşi insistent. Nu vă temeţi niciodată să cereţi ceea ce doriţi. Aceasta este cheia succesului, atât în vânzări, cât şi în viaţă. NU EZITAŢI!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu