vineri, 2 septembrie 2011

Deveniţi experţi (2)

2) Deveniţi expert în privinţa companiei pentru care lucraţi.

Dacă vreţi să fiţi un bun consultant al cumpărătorilor dumneavoastră, trebuie să deveniţi expert în ceea ce priveşte compania pe care o reprezentaţi.

În calitate de agent de vânzări, se poate întâmpla să fiţi singurul reprezentant al companiei cu care se întâlneşte clientul. Cumpărătorii văd în dumneavoastră compania. Dacă vă plac, atunci simpatizează şi compania. Dacă nu au încredere în dumneavoastră, atunci vor suspecta şi compania.

Încrederea este o parte vitală a oricărei relaţii. Profesioniştii competenţi ştiu cum să clădească încrederea cumpărătorilor în companiile lor.

Cu cât ştiţi mai multe despre compania dumneavoastră, cu atât sunteţi mai în măsură să daţi informaţii care să le inspire încredere noilor clienţi şi care să îi păstreze loiali pe cumpărătorii regulaţi.

Fiecare dintre noi cunoaştem realitatea în companiile în care lucrăm. Atunci când suntem întrebaţi de alţi colegi „cum este la XXX SRL.”, din instinct şi de ruşine majoritatea răspundem că e bine. Oare, aşa să fie? Oare nu răspunzi doar pentru a nu fi mai prejos ca interlocutorul tău? Oare îţi iubeşti compania? Oare faci ceea ce depinde de tine pentru a-ţi fi bine la acea companie? Oare cum recomanzi clienţilor tăi, compania la care lucrezi? Multe întrebări fără răspuns. Întrebări pe care ai putea să ţi le pui şi să-ţi răspunzi sincer.

Este foarte important să reprezinţi compania la care lucrezi, ca şi cum ar fi a ta. Clienţii observă un agent mulţumit, entuziasmat, îndrăgostit de munca sa, îndrăgostit de produsele pe care le vinde. Trebuie să visezi produsele pe care le comercializează compania ta. Trebuie să crezi în ele şi în compania ta.

Trebuiesc multe, însă totul diferă de la om la om, de la agent la agent. Depinde de fiecare dintre noi. Cineva comenta ieri în articolul precedent „Principala întrebare cred că este: sigur asta e meseria ce o vreau?". Are dreptate. Mulţi trăiesc doar ca să existe. Puţini îşi doresc perfecţiunea.

Eu sper să fim câţi mai mulţi care ne dorim succesul şi să facem ceva în acest sens.

Mă retrag până Luni, nu înainte de a vă mulţumi pentru că mi-aţi fost alături în săptămâna ce tocmai se incheie!

Vă doresc să aveţi parte de un weekend de excepţie!



5 comentarii:

agent vanzari spunea...

Si daca compania nu te plateste pe cat meriti, cum o reprezinti cu placere?
Cum te-ai simti sa primesti salariul minim dupa ce alergi o luna ca nebunul?
Bravo pentru blog. Imi place.

Profesionist în vânzări spunea...

Nu te plateste pe cat meriti? Pai ti-ai indeplinit targetele si nu ai fost platit sau in ce sens intrebi asa ceva? E umilitor sa muncesti o luna si sa primesti salarul minim, insa trebuie sa pui in balanta mai multe chestii. Posibilitatile de castig, munca si efortul depus de tine. Scrie-mi pe bogdanys12@yahoo.com si vorbim mai multe.
Mersi pentru aprecieri!

Bogdan F.A. Cojoaca spunea...

Foarte mare dreptate ai. Trebuie sa "..." tot ce ai zis mai sus. Dar in Romania de azi, se vand bine "telenovelele" si povestile. Trebuie sa simti orice cumparator si din primele schimburi de replici sa stii cum ii poti intra pe sub piele, sa stii ce i-ar place sa auda, cum sa il faci sa se simta intelgient si import si multe artifii din astea ce nu tin deloc imaginea companiei :)). Am trait-o in atatea situatii. Multi uitau sa intrebe sau ii lasau rece anumite promotii dar le salta inima la un "aveti dreptate" sau "ar trebui sa lucrati in domeniu, va pricepeti". Asta e tara, perfectionismul pe care il vrem noi, ma refer la noi 2, il putem exersa in tari civilizate, cu un Iq peste mediu si un nivel de coruptie scazut. La Romanica,Meltenica,Manelarica e bine sa ii lingi in urechi si sa ii prostesti daca vrei succes :)

Profesionist în viaţă spunea...

Aşa este, însă este important să nu cazi în cealaltă extremă. Este posibil ca clientul să te citească. Îşi poate crea impresia că vrei să-l păcăleşti. În ziua de azi, oamenii de afaceri s-au mai deşteptat. Nu mai vinzi orice - oricui. Acum trebuie să ţii cont şi de alte aspecte pentru a face afaceri pe termen lung. Dacă ai lucrat în vânzări ştii că cei care trebuie linşi şi periaţi nu sunt tocmai clienţii de top. Eu nici nu mă agit pentru clienţii care plătesc în China şi mai au şi ifose.
Ar fi mai multe de povestit, dar mă uit la meci :)) Hai România!

Iulia Paraschiv spunea...

primul comentariul mi-a trezit interesul. adresa mea de mail este iulia.paraschiv@tdg.ro

Iulia Paraschiv

Trimiteți un comentariu