joi, 28 iulie 2011

Tu cum îţi tratezi clienţii?

Pentru a fi cel mai bun agent de vânzări din lume (şi sper că tu crezi asta), trebuie să îţi dai seama că ascultatul este cea mai importantă regulă din domeniul vânzărilor. Felul în care tratezi clientul va fi cel care hotărăşte de câte ori vei obţine o comandă. Ori îl convingi pe client să spună da, ori te convinge el pe tine, spunând nu.

Este foarte important modul în care-ţi tratezi clienţii. Cred că cel mai important obiectiv la fiecare client în parte ar fi acela de a le intra la suflet. Dacă le devii prieten, nici nu mai contează marfa sau preţurile concurenţei. Trebuie să înveţi să devii prieten cu ei şi să-i tratezi ca atare.

Iată o listă cu ceea ce vor oamenii de la agenţii de vânzări, listă făcută chiar de ei:

* Prezintă-mi faptele. Nu am nevoie de un discurs lung şi amănunţit.
* Spune-mi adevărul şi nu folosi cuvântul "sincer", pentru că mă enervează.
* Vreau un agent de vânzări corect.
* Dă-mi un argument plauzibil pentru care acest produs este perfect pentru mine.
* Oferă-mi nişte dovezi. Este mult mai posibil ca eu să cumpăr, dacă tu îmi poţi dovedi ceea ce spui.
* Arată-mi cea mai bună modalitate de a plăti. Dacă nu-mi pot permite să plătesc, dar sunt interesat de ceea ce ai tu, arată-mi ce alternative mi se oferă.
* Dă-mi certitudinea că am ales bine. S-ar putea să mă enervez, gândindu-mă că voi face o alegere greşită.
* Nu te certa cu mine, chiar dacă nu am dreptate.
* Nu mă zăpăci.
* Nu-mi spune lucruri negative.
* Nu-mi vorbi de sus.
* Nu-mi spune că ce am cumpărat în trecut nu-i bun sau că am procedat greşit.
* Ascultă-mă când vorbesc.
* Fă-mă să mă simt deosebit.
* Fă-mă să râd.
* Fii interesat de ceea ce fac.
* Nu-mi vorbi ca un agent de vânzări, vorbeşte-mi ca un prieten, ca cineva care încearcă să mă ajute.
* Livrează-mi ceea ce ai promis la data la care ai promis.
* Ajută-mă să cumpăr, nu-mi vinde.

Cam acestea sunt cele mai importante afirmaţii ale cumpărătorilor referitoare la modul în care le place să li se vândă un anumit produs. Gândeşte-te 10 minute şi trage o concluzie referitoare la câte dintre ele sunt incluse în concepţia ta despre vânzare.

4 comentarii:

Iulia Paraschiv spunea...

Buna Bodgan,
In fiecare dimineata vin la birou si printre primele lucruri pe care le fac este sa citesc ceea ce ai postat cu o seara inainte. Esti SENZATIE! O sa le sugerez colegilor nostri AM, ca la intalnirea saptamanala cu echipa de agenti, sa aloce un pic de timp pentru a le citi ceea ce postezi tu pentru ca merita cu adevarat.
Bravo, si-s mandra sa te am in "familie".
Iulia Paraschiv

Lillee spunea...

Eu nu as fi buna pentru meseria asta, insa ce faci tu aici e un lucru binevenit. Important este sa citeasca cine trebuie.

Bogdan Vasiliu spunea...

@ Iulia Paraschiv: Săru' mâna pentru aceste cuvinte copleşitoare, pentru acest comentariu de SENZAŢIE! Pentru mine personal, este un lucru minunat să primesc comentarii şi aprecieri de la oameni, dar să primesc asemenea comentariu de la Directorul General al TDG, înseamnă enorm de mult. Mă bucur foarte mult pentru aprecierile sincere referitoare la blogul meu, la articolele pe care le public şi vă mulţumesc din suflet.
Acum că am primit maşină nouă, sunt şi mai mândru că fac parte din această familie minunată. Reprezint judeţul Hunedoara cu mândrie şi vreau să-l ridic la cotele pe care mi le-am auto-impus. Momentan sunt un pui de om în această mare familie, dar voi ajunge "mare" într-o bună zi şi atunci sper să fiţi şi mai mândri de mine!

Bogdan Vasiliu spunea...

@ Lillee: Bine spus Lillee. Dacă ar şi pune în practică puţin din ceea ce este scris, cu siguranţă cei din acest domeniu vor evolua într-un mod surprinzător de plăcut. Succesul depinde de fiecare în parte.

Trimiteți un comentariu