Hai să-ţi spun câteva lucruri pe care trebuie să le iei în considerare:
- te cunosc.
- te plac.
- aţi stabilit deja un raport.
- cu timpul, le-ai câştigat încredrea.
- aveţi un trecut în ceea ce priveşte livrările şi avantajele reciproce.
- te respectă.
- folosesc produsul tău.
- te sună înapoi.
- se bucură de încredere şi şi-au plătit datoriile la timp.
- nu trebuie să li se vândă, pentru că vor să cumpere.
Indiferent dacă vinzi sau nu, faptul că eşti în permanent contact cu clientul sudează relaţiile cu acesta şi îi măreşte bunăvoinţa.
Dacă nu poţi trece pe la clienţii actuali sau dacă vii cu scuze neîntemeiate, de genul: "Le-am vândut tot ce se putea vinde", asta înseamnă de fapt că:
- nu ai reuşit să stabileşti un raport real cu clientul.
- discuţiile de după vânzare nu au fost eficiente (sau nu au existat).
- clientul a avut o problemă cu produsul tău şi tu nu eşti dispus să suni şi să-ţi aprinzi paie-n cap.
- ai nevoie de mai multe şedinţe de training pe probleme de creativitate şi vânzări.
- nu ai construit relaţia adecvată cu clientul.
Cei mai mulţi agenţi de vânzări cred că a suna un client fără a vinde ceva este pierdere de vreme. Nimic nu este mai puţin adevărat. Dacă te uiţi cu atenţia pe lista ta de clienţi, vei observa că vei găsi acolo sute de ocazii de a vinde încă o dată.
Aş prefera să am 100 clienţi mulţumiţi cu care chiar să fac afaceri decât să am 1000 de potenţiali clienţi.
Foarte important să nu-ţi neglijezi clienţii tăi actuali, în încercarea de a aborda alţi potenţiali clienţi. Întăreşte-ţi relaţia cu clienţii tăi actuali! Ei sunt baza piramidei în acest moment.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu